Projektet er en obligatorisk læringsaktivitet, der har til formål at give os en udvidet forståelse for foto og video i kontrollerede og ukontrollerede miljøer, samt en forståelse for hvordan man kommer frem til gode resultater, som kan anvendes i brancherelevante sammenhænge. Resultatet ender ud i en præsentation af udvalgte produktioner.
Aflevering af 10 billeder, hvor der som minimum optræder portætter, landskab, produkt og langtidseksponering. Det ene billede skal illustreres som en reklame til sociale medier eller et katalog. Billederne må gerne manipuleres med eksterne elementer, hvis der er behov. Dokumentationen skal indeholde EXIF data, fra hvert billede med en lille beskrivelse af overvejelser.
Jeg har valgt at arbejde i både kontrollerede og ukontrollerede miljøer, og med billeder der skaber mørkere, intime scener.
70mm – 1/80 sec – f./ 5.6 – ISO 100
redigeret, portræt
32mm – 15.0 sec – f./ 5.6 – ISO 100
redigeret, long exposure
54mm – 1/100 sec – f./ 5.0 – ISO 500
redigeret, portræt
70mm – 1/80 sec – f./ 6.3 – ISO 800
redigeret, portræt
70mm – 1/80 sec – f./ 5.6 – ISO 160
redigeret, landskab
66mm – 1/80 sec – f./ 5.6 – ISO 12800
redigeret, koncertfoto
29mm – 1/30 sec – f./ 5.6 – ISO 1600
redigeret, produkt
41mm – 15.0 sec – f./ 5.6 – ISO 100
redigeret, long exposure
57mm – 1/60 sec – f./ 5.0 – ISO 100
redigeret, portræt
49mm – 1/50 sec – f./ 5.6 – ISO 400
redigeret, landskab
Til min reklame, har jeg lavet en reklame for en clean parfume, der hedder ‘fresh linens’. Derfor har jeg taget et billede af parfumen i en hvid dyne. Derfter redigerede jeg billedet, så parfumen fremstår tydeligt og dynen synes meget hvid.
Til sidst har jeg tilføjet grafik og en ramme i en farve, der matcher farven på parfumen.
29mm – 1/30 sec – f./ 5.6 – ISO 1600
redigeret
grafik tilføjet
Videoen skal være en reklamevideo for en klub, et produkt eller en organisation og skal være mellem 30 – 60 sekunder.
Jeg har valgt at lave en video for en parfume laver af CLEAN. Parfumen hedder “fresh linen”, og jeg har derfor valgt at forsøge at genskabe følelsen af frisk, rent sengetøj på en seng. Den afslappende og rene følelse, dette giver.
Målgruppen er kvinder mellem 18 – 30 år, og reklamen er tiltænkt købt medie, som reklamer på Youtube eller en tv reklame.
Jeg har skudt videoen i PP9 på sony a7iii med en fps på 25. PP9 er en preset log, der skyder med S-log3 gamma og S-gamut-3 color mode. Dette har jeg gjort, for at skabe et mere detaljeret billede, hvor jeg kan hive flere nuancer ud billedet, da jeg skulle redigere det.
Jeg har brugt diverse sound scapes, en voice over og musik, før at bidrage til den stemning, jeg gerne ville skabe med videoen.
Dette skal være en video til sociale medier, der skal være manipuleret med brug af After Effects, hvor visuelle effekter anvendes. Videoen skal være mellem 10 – 15 sekunder lang.
I videoen, har jeg brugt roto-scoping til at outline Coca Cola skiltet i et seperat layer, så jeg kunne få det til at lyse. Til det har jeg gjort brug af en skyggeeffekt med den bred skygge, samt en glow effekt. Jeg har brugt keyframes til at styre, hvornår effekten skulle vise sig.
Efterfølgende, har jeg smidt After Effects kompositionen ind i Premier Pro. Dette gjorde jeg for at grade den og tilføje ambient sounds. Jeg har forsøgt at grade den med en retro-vibe, der passer til skiltet.
Videoen er optaget 25fps.